Примери за добри практики за използване на технологиите


В моята част ще ви представя конкретни случаи и по-точно училища ,в които се провежда обучение на деца
със СОП. Едно такова училище  СОУДНЗ  " Луи Брайл " то работи по специална програма за деца с нарушено зрение.Заниманията са индивидуални и обхваща всички ученици,които имат зрително възприятие на светлина до най-висока степен на слабо зрение. 
Зрителният терапевт Ваня Войнова помага на учениците да развият максимално своите зрителни умения,за заобикалящата ги среда.Обучението се провежда в специално оборудван кабинет и специално изготвена програма,която се разработва след запознаване с медицинската документация на всеки един ученик.
Първо ПУ" Проф. Дпн Георги Ангушев" е помощно училище в град София.Специализирано във възпитаването и социализирането на ученици с различни увреждания-физически,сензорни,умствени(интелектуална недостатъчност) множество увреждания,езиково-говорни нарушения.Училището е снабдено с подходящи социално-битови условия и специализирано учебно-технически средства за обучението на деца със СОП. Разполагат с индивидуално образователни програми,екипи от специалисти,специални учебно-технически средства и
апаратура. 
В Шесто помощно училище град София се обучават ученици със СОП от 1 до 10 клас по индивидуални програми за обучение и развитие.Училището е оборудвано със сензо-моторна зала ,с най-нови технически средства,предназначени за релаксация и развитие на психичните и двигателните умения на учениците.Училището разполага и с компютърна зала,където се провеждат интересни занимания.
 В СОУ "Св. Софроний Врачански" е направено наблюдение върху дете със СОП. Г-жа Лора Митева споделя своя 3 годишен опит при работа с дете със СОП и пътят му към интегриране в масовото училище.През първата година тя иска да приобщи както детето така и родителите към работната среда.Опитва се и да адаптира останалите съученици към детето.Тя смята,че обучението трябва да е под формата на игра.Това е дейността,която представя възможност да се стимулират всички области на развитие на детето.Според нея времето е най-важно за децата със СОП. Г-жа Митева използва ИКТ като калкулатор,диктофон и компютър,софтуерни приложения,образователни програми,игри,релаксиращи и логически компоненти.Посочва ги като методи за облекчаване на учебния процес.

Няма коментари:

Публикуване на коментар