В моята част ще ви представя конкретни
случаи и по-точно училища ,в които се провежда обучение на деца
със СОП. Едно такова училище
СОУДНЗ " Луи Брайл " то работи по специална програма за
деца с нарушено зрение.Заниманията са индивидуални и обхваща всички
ученици,които имат зрително възприятие на светлина до най-висока степен на слабо
зрение.
Зрителният терапевт Ваня Войнова помага на
учениците да развият максимално своите зрителни умения,за заобикалящата ги
среда.Обучението се провежда в специално оборудван кабинет и специално
изготвена програма,която се разработва след запознаване с медицинската
документация на всеки един ученик.
Първо ПУ" Проф. Дпн Георги
Ангушев" е помощно училище в град София.Специализирано във
възпитаването и социализирането на ученици с различни
увреждания-физически,сензорни,умствени(интелектуална недостатъчност) множество
увреждания,езиково-говорни нарушения.Училището е снабдено с подходящи
социално-битови условия и специализирано учебно-технически средства за
обучението на деца със СОП. Разполагат с индивидуално образователни
програми,екипи от специалисти,специални учебно-технически средства и
апаратура.
В Шесто помощно училище
град София се обучават ученици със СОП от 1 до 10 клас по индивидуални програми
за обучение и развитие.Училището е оборудвано със сензо-моторна зала ,с
най-нови технически средства,предназначени за релаксация и развитие на
психичните и двигателните умения на учениците.Училището разполага и с
компютърна зала,където се провеждат интересни занимания.
В СОУ "Св. Софроний Врачански" е направено наблюдение
върху дете със СОП. Г-жа Лора Митева споделя своя 3 годишен опит при работа с
дете със СОП и пътят му към интегриране в масовото училище.През първата година
тя иска да приобщи както детето така и родителите към работната среда.Опитва се
и да адаптира останалите съученици към детето.Тя смята,че обучението трябва да
е под формата на игра.Това е дейността,която представя възможност да се
стимулират всички области на развитие на детето.Според нея времето е най-важно
за децата със СОП. Г-жа Митева използва ИКТ като калкулатор,диктофон и
компютър,софтуерни приложения,образователни програми,игри,релаксиращи и
логически компоненти.Посочва ги като методи за облекчаване на учебния процес.
Няма коментари:
Публикуване на коментар